NURSING 90

خورشید باش که اگر خواستی برکسی نتابی نتوانی .

NURSING 90

خورشید باش که اگر خواستی برکسی نتابی نتوانی .

زیباترین شعر!!!

بی تو، مهتاب‌ شبی ، باز از آن کوچه گذشتم

همه تن چشم شدم خیره به دنبال تو گشتم...

سلام ب همه... 

میخوام این شعر رو تقدیم کنم به ...!!! 

 

 بی تو، مهتاب‌ شبی ، باز از آن کوچه گذشتم

همه تن چشم شدم، خیره به دنبال تو گشتم

شوق دیدار تو لبریز شد از جام وجودم

شدم آن عاشق دیوانه که بودم

در نهانخانة جانم ، گل یاد تو درخشید

باغ صد خاطره خندید،

عطر صد خاطره پیچید :

یادم آمد که شبی باهم از آن کوچه گذشتیم

پر گشودیم و در آن خلوت دلخواسته گشتیم

ساعتی بر لب آن جوی نشستیم

تو، همه راز جهان ریخته در چشم سیاهت

من همه، محو تماشای نگاهت

آسمان صاف و شب آرام

بخت خندان و زمان رام

خوشه ماه فرو ریخته در آب

شاخه ‌ها دست برآورده به مهتاب

شب و صحرا و گل و سنگ

همه دلداده به آواز شباهنگ

یادم آید ، تو به من گفتی : از این عشق حذر کن

لحظه ‌ای چند بر این آب نظر کن ،

آب ، آیینه عشق گذران است

تو که امروز نگاهت به نگاهی نگران است ،

باش فردا ، که دلت با دگران است !

تا فراموش کنی ، چندی از این شهر سفر کن

با تو گفتم :‌ حذر از عشق !؟ – ندانم

سفر از پیش تو؟ هرگز نتوانم

نتوانم

روز اول ، که دل من به تمنای تو پر زد

چون کبوتر، لب بام تو نشستم

تو به من سنگ زدی ، من نه رمیدم ، نه گسستم …

باز گفتم که : تو صیادی و من آهوی دشتم

تا به دام تو درافتم همه جا گشتم و گشتم

حذر از عشق ندانم ، نتوانم !

اشکی از شاخه فرو ریخت

مرغ شب ، ناله تلخی زد و بگریخت …

اشک در چشم تو لرزید ،

ماه بر عشق تو خندید !

یادم آید که : دگر از تو جوابی نشنیدم

پای در دامن اندوه کشیدم

نگسستم ، نرمیدم

رفت در ظلمت غم ، آن شب و شبهای دگر هم

نگرفتی دگر از عاشق آزرده خبر هم

نکنی دیگر از آن کوچه گذر هم؟!…

بی تو، اما، به چه حالی من از آن کوچه گذشتم !... (فریدون مشیری)

اما ی سوال از شما!! قشنگترین شعری ک تا 

 ب حال خوندین چی بوده؟... 

نظرات 18 + ارسال نظر
یوسف سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 10:07 ق.ظ

خیلی خوب بود عزیز!ولی حالا نگفتی واسه کی نوشتی

مرسی.واسه خودم!!!!
مگه نمیشه؟؟؟

ali پنج‌شنبه 30 آذر 1391 ساعت 05:25 ب.ظ http://www.adolfhitler.blogsky.com

سلام وبلاگ خیلی خوبی داری اگه تونستی به وبلاگ من هم سر بزن ممنون

سلام ممنون.
چشم حتما سر میزنم

سیمین سه‌شنبه 28 آذر 1391 ساعت 08:55 ق.ظ

چقد خوبه ادما برای زنده بودن برای باهم بودن برای محبت کردن برای خیلی چیزها دیگهُ قدر شناسی کنن
شعرا که حرف دلشونو با اشعارشون ُ نقاش ها با نقاشی هاشون ُخوانندگان با صداشون احساسات خودشونو عیان میکردن اما من با تمام سادگی میگم:
قبل از اینکه دیر بشه زیبا زندگی کنیم!!!

ممنون ولی دل ها همه سنگی شدن
جمله واقعا زیبایی بود

fatemeh دوشنبه 27 آذر 1391 ساعت 11:11 ب.ظ

همین شعری که الان خوندم بهترین و محبوب ترین شعریه که تا حالا خوندم خیلی خیلی خیلی ممنون که این شعرو گذاشتید واقعا خوشحال شدم و از خوندنش لذت برد چون واقعا این شعرو دوست دارم...

مرسی ممنون.منم خیلی از خوندن این شعر لذت میبرم

سیمین دوشنبه 27 آذر 1391 ساعت 07:03 ب.ظ

مگر اینکه شما این شعرهای زیبا رو اونم به خاطر تقدیم کردن به........... دوباره زنده کنید وگرنه دنیای امروزی همه چیش سیمانی شده حتی دل ادما....

ممنون ولی هنوزم خیلی ها ک شعر میخونن.
ولی از تقدیم کردنش پشیمونم
منم واقعا معتقدم که قلبا سیمانی ک نه بتنی شده!!!

Mina.R شنبه 25 آذر 1391 ساعت 01:40 ب.ظ

بهتر نیس هوای وب خودمون رو بیشتر داشته باشیم؟البته جسارت نشه قصد فضولی نداشتم.بازم صلاح ملک خویش خسروان دانند.

ممنون از نظرتون ولی این ی وبلاگ کلاسیه اون شخصیه!!!

mina.R شنبه 25 آذر 1391 ساعت 01:00 ب.ظ

آقای قدیمی از وقتی وبلاگتون رو راه انداختین هرچی سعی کردم برم ی سری بهش بزنم اصلا باز نمیشد.مشکلش چیه ؟

ممنون چون با loxblogh ساختمش فک کنم یکم سایتش مشکل داره!!!
راستش خودمم هرچی امروز سعی میکنم سایتش بالا نمیاد!!!

من چهارشنبه 22 آذر 1391 ساعت 12:00 ق.ظ

دیگه دیگه.دل ب دل راه داره دادا رضا

این ک آره راه داره.فقط این وسط ی علامت سوال بزرگ هس؟؟؟؟؟؟

R.GH سه‌شنبه 21 آذر 1391 ساعت 03:34 ب.ظ

از کجا بفهمم؟؟؟؟

من دوشنبه 20 آذر 1391 ساعت 03:39 ب.ظ

خیلیییییییییییییییییییییییییییییییییی ملوسیییییییییییییییی

چ خوب میشد اگه با اسم خودت نظر میذاشتی
ممنون

لیلی دوشنبه 20 آذر 1391 ساعت 01:50 ب.ظ

خیلی خوبه


آوای باد انگار آوای خشکسالیست
بگذار تا بگویم تقدیر لا ابالیست
وقتی که مغز انسان مانند سنگ باشد
دنیا به این بزرگی یک کوزه ی سفالیست
باید که مهربان بود باید که عشق ورزید
زیرا که زنده بودن هر لحظه احتمالیست

قابلی نداشت
ممنون از شعر واقعا زیباتون

دوست دوشنبه 20 آذر 1391 ساعت 01:27 ب.ظ

تقدیم می کنید به؟؟؟؟؟!!!!!!!

تقدیم میکنم ب ....!!!!!

سپیده دوشنبه 20 آذر 1391 ساعت 09:58 ق.ظ http://www.governess.blogsky.com

سلام شعر فوق العاده ایه.من که ازش خیلی خاطره دارم...مرسی

سلام ممنون.منم خاطره زیادی ازش دارم
خواهششش

زهرا دوشنبه 20 آذر 1391 ساعت 09:55 ق.ظ

شعر قشنگی بود شعر زیاد نمیخونم نمیدونم قشنگترینش چی بوده

خواهش میکنم اصلا قابلی نداشت
چ جالب!!!

diana یکشنبه 19 آذر 1391 ساعت 10:39 ب.ظ

avalan tabrik k omady dovaman kheiiiiiliiiii ghashang bood... man asheghe sherae sohrab sepehry am like this; ahl kashanam roozegaram bad nis teke nani daram khorde hooshy sare soozan zooghy.

ممنون.واقعا شعرای سهراب سپهری قشنگن مخصوصا این شعرش.

amin یکشنبه 19 آذر 1391 ساعت 10:06 ب.ظ

سلام رضاجان خوشحالم که تو هم به جمع ما نویسنده ها برگشتى.
زیباترین شعرى که شنیدم:
یک نفر امد قرارم را گرفت / برگ و بار و شاخسارم را گرفت
چهار فصل من بهار بود ، حیف / باد پائیزی بهارم را گرفت
اعتباری داشتم در پیش عشق / با نگاهی ، اعتبارم را گرفت
عشق یا چیزی شبیه عشق بود / آمد و دار و ندارم را گرفت

سلام امین جون.ممنون
خیلی قشنگ بود مرسی

زهره ص یکشنبه 19 آذر 1391 ساعت 06:26 ب.ظ

وااااقعا شعر قشنگی بود.
دستتون درد نکنه.
شعر که زیاد خوندم ولی الان زیباترینشون یادم نمیاد.

خواهش میکنم قابلی نداشت

mina.R یکشنبه 19 آذر 1391 ساعت 06:08 ب.ظ

واااااقعا قشنگ بود.راستش من ی شعر از سهراب سپهری رو خیلی دوست دارم
نه تو می مانی و نه اندوه و نه هیچیک از مردم این آبادی...
به حباب نگران لب یک رود قسم و به آن لحظه ی شادی که گذشت،غصه هم میگذرد،آنچنانی که فقط خاطره ای خواهد ماند
لحظه ها عریانند،به تن لحظه ی خود جامه ی اندوه نپوشان هرگز...
موفق باشی

اصلا قابلی نداشت
شعر قابل تاملی بود مرررررر۳۳۳۳۳ییییییییییییی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد