NURSING 90

خورشید باش که اگر خواستی برکسی نتابی نتوانی .

NURSING 90

خورشید باش که اگر خواستی برکسی نتابی نتوانی .

بزرگترین ویروس دنیا را بشناسید

گروهی از محققان فرانسوی از ویروسی با عنوان “مگا ویروس” نقشه برداری کردند که از بزرگترین ژنوم ویروسی تاکنون شناخته شده برخوردار است.

در سال ۲۰۰۳ دانشمندان ویروسی با عنوان “مینی ویروس” را شناسایی کردند که هم از نظر ابعاد و هم از نظر محتوای ژنتیکی بزرگترین ویروسی بود که تا آنزمان شناسایی بود.

ژنوم این ویروس ۹۷۹ پروتئین را رمزگذاری می کرد که در میان آنها چهار “آمینو اسیل- tRNA- سنتتاز” نیز وجود داشتند این پروتئینها تا پیش از آن هرگز خارج از ارگانیسمهای سلولی شناسایی نشده بودند. 

 

 

 

اکنون دانشمندان دانشگاه مدیترانه در فرانسه ویروس جدیدی را شناسایی کرده اند که ژنوم آن ۶.۵ درصد گسترده تر از رکورد به دست آمده از “مینی ویروس” است.

این ویروس جدید که Megavirus chilensis نام دارد و ویروسی که به DNA سلول حمله می کند سال گذشته در دریاچه ای واقع در سواحل شیلی کشف شد و اکنون ماهیت آن فاش شده است.

براساس گزارش وایرد نیوز، نه تنها ژنوم این مگا ویروس از ۱ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۱۹۷ زوج پایه تشکیل شده و هزار و ۲۰۰ پروتئین را رمزگذاری می کند، بلکه همچنین ساختار پروتئینی محتوی اسید نوکلئوتید در این ویروس ۴۴۰ نانومتر قطر دارد که این ابعاد برای یک ساختار ویروسی بسیار بزرگ است.

باکتریها و ویروسها به دو دلیل با یکدیگر تفاوت دارند. اول اینکه ویروسها بسیار کوچکتر از باکتریها هستند و دوم اینکه نمی توانند به تنهایی تکثیر شوند و برای تکثیر به یک سلول میزبان نیاز دارند. درحالی که ابعاد این مگاویروس از بسیاری از باکتریها بزرگتر است.

خوشبختانه در تفاوت با سایر ویروسهای DNA از قبیل ویروس آبله و ویروس تبخال، به نظر نمی رسد که مگا ویروس برای انسان خطرناک باشد.

نظرات 4 + ارسال نظر
۱۸ شنبه 3 دی 1390 ساعت 01:27 ب.ظ

اظهارخوشبختی میکنم واس اشنایی باهاش!!!!!عکس خودتوهم بذارتاباتوهم اشنابشیم فکرکنم توجذابترباشی





ما افتخار آشنای به هر کی نمیدیم...

!!!!!!!!!!! شنبه 26 آذر 1390 ساعت 12:32 ب.ظ http://generalhealth89.blogfa.com

آیا می دانید وبلاگ بهداشت عمومی ۸۹ آپ شده است!!!

امین ی شنبه 26 آذر 1390 ساعت 10:44 ق.ظ

نه واقعا مثل اینکه بزرگه ها
مطلب جالبی بودها
ماکه ازویروس های درسی که ۲۰۰سال پیش کشف شده چیزی نفهمیدیم چی برسه به اینهای که جدید کشف شده

امین جمعه 25 آذر 1390 ساعت 09:28 ب.ظ

اگه خواستی عکس بزرگترین انگل دنیا رو ببینی بگو لینکشو بدم
شبیه سیاه چال می مونه
مفید واقع گردید
مرسی

بده ی سر بزنیم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد